Regulament rallycross 2017

  Click pentru a descarca regulamentul!

 

REGULAMENTUL CAMPIONATULUI NATIONAL
DE RALLYCROSS
PRESCRIPTII GENERALE
1. GENERALITATI

Federatia Romana de Automobilism Sportiv organizează Campionatul Naţional de Rally Cross 2017. Campionatul cuprinde raliurile înscrise în Calendarul competiţional 2017. Prin înscrierea în Campionat, participanţii acceptă arbitrajul unic al Federaţiei Române de Automobilism Sportiv (FRAS), pe baza regulamentelor sportive în vigoare la data desfăşurării competiţiei, aplicabile după principiul conform căruia reglementarea particulară primează celei generale.

1.1 APLICAREA REGULAMENTULUI

1.1.1 FRAS elaboreaza, aplica, interpreteaza sau modifica prezentul regulament.
Orice încălcări ale acestor reglementări vor fi raportate Comisarilor Sportivi, care pot impune penalizari. Cazurile care nu sunt prevăzute în acest regulament vor fi solutionate de Comisarii Sportivi, singurii care au puterea de a decide pe timpul raliului.
1.1.2 Directorul de cursă este însărcinat cu punerea în aplicare a acestor reglementări şi a regulamentului particular în timpul derulării raliului şi sesizeaza sau informeaza Comisarii Sportivi de orice incident important care impune o decizie a acestora.
1.1.3 Tot ce nu este autorizat în mod expres de aceste reguli, este interzis.

1.2 limbă oficială

1.2.1 Pentru Campionatul Naţional de Rally Cross 2017 limba oficială este limba română.
1.2.2 In cazul in care se face apel la reglementari FIA elaborate intr-o limba de circulatie internationala, numai traducerea aprobata de FRAS in limba romana poate fi utilizata.

1.3 INTERPRETAREA REGULAMENTULUI

1.3.1 În cazul în care se naşte vreo dispută în legătură cu interpretarea prezentului regulament, numai FRAS (prin Comisiile de specialitate, Consiliul Federal, Comisia de Apel) are autoritatea să ia o decizie.
1.3.2 In mod similar, in cazul in care se naste vreo disputa din aplicarea sau interpretarea prezentului regulament si a textului in limba romana rezultat din traducerea de la art. 1.2.2, FRAS va solutiona disputa, acordand intaietate prezentului regulament.  
1.3.3 Sanctiunile de orice fel prevazute in prezentul regulament sunt considerate partial sau integral “disciplinare” in cazurile inaintate spre analiză Comisiei de Disciplina a FRAS. In acest sens se va face distinctie intre “penalizare” si “sanctiunea disciplinara”.

1.4 Valabilitate
Aceste reglementari sunt valabile pentru sezonul competitional 2017. Orice modificari ulterioare vor fi aplicate de la data pe care o va stabili Consiliul Federal FRAS si vor fi publicate cu litera distincta.

2. DEFINIŢII
2.1 BULETIN
Document oficial scris, care este parte integrantă a regulamentului particular al raliului, destinat să îl modifice, să îl clarifice sau să îl completeze.

2.2 comunicat
Document scris, oficial, de natura informativa care poate fi emis fie de catre directorul sportiv fie de catre Comisarii sportivi.

  • Vor fi maxim 12  Concursuri pe an.

În sezonul competiţional 2010, Campionatul Naţional de Rally Cross 2017 va fi alcătuit din 7 etape.
La întocmirea clasamentelor anuale individuale se vor lua în calcul etapele desfăşurate, astfel:

  • 6 etape ................................. toate,
  • 7 etape ................................ n-1
  • 8 etape ................................ n-2

La întocmirea clasamentelor pe echipe se vor lua în calcul toate etapele desfăşurate
4. oficialii UNUI RALIU

4.1. Comisarii sportivi

Colegiul Comisarilor Sportivi este întotdeauna format din trei membri. Comisarii Sportivi ai unui competitii sunt propuşi de Comisia Centrală de Arbitri Biroului Executiv al Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, care aproba componenta Colegiului si stabileste Preşedintele acestuia. Pe parcursul intregului raliu, Comisarii Sportivi comunica cu Directorul sportiv.

4.2. delegaţi FRAS
Minim următorii delegaţi vor fi numiţi de către FRAS:

4.2.1. DelegatUL Tehnic
Delegatul tehnic FRAS va ţine legătura cu directorul de cursă şi va fi şeful Comisarilor tehnici.
4.2.2. Observatorul FEDERAL
Observatorul federal va inspecta si aprecia raliul din toate punctele de vedere, sarcina sa principala fiind de a raporta catre FRAS modul in care s-au respectat toate prevederile regulamentare.
Observatorul FRAS nu are putere de decizie, insa poate fi consultat de Comisarii Sportivi daca acestia considera necesar.
Observator federal este numit de regulă, din randul membrilor Consiliului Federal al FRAS.
În unele cazuri această funcţie va putea fi îndeplinită şi de arbitri cu experienţă îndelungată, desemnaţi la începutul sezonului şi avizaţi de către Consiliul federal.
4.2.3 RESPONSABIL CU RELATIILE CU CONCURENTII
Atributii principale
Sa informeze concurentii si sa joace in permanenta rolul de mediator. Este delegat de catre Comisia Centrala de Arbitri.
5. Masini eligibile
In CN-Rallycross sunt admise la start masini care apartin grupei H.
Automobile de Grupa H
Clasa H1   <1400 cmc,
Clasa H2    1400-1600 cmc
Clasa H3    1600-2000 cmc
Clasa H4    >2000 cmc

6. Tipuri de Concursuri
Concursurile vor avea loc pe circuite cf. Anexi M(II, art. 3) a Codului Sportiv International. In CN-Rallycross orice traseu destinat concursurilor de Rallycross trebuie sa fie in prealabil omologat de catre FRAS.
Caracteristicile circuitului:
- lungime minima: 800 m; lungime maxima: 2000 m
- latime minima: 8 m
Numarul de tururi in fiecare concurs va depinde de lungimea circuitului, lungimea totala sa nu fie mai mica de 3000 m in calificari si 5000 m in finala si nu mai mult de 6000 m in calificari si 8000 m in finala.
Compozitie:
- suprafata acoperita (asfalt, beton etc.): min. 35%, max. 60%
- suprafata neacoperita: i se va aplica un tratament anti-praf.
Panta sau rampa maxima: 7%
Start:
- trebuie sa se asigure o linie dreapta de min. 100 m pana la primul viraj
- grila de start trebuie amplasata pe o suprafata uniforma care va fi continuata pe cel putin 30 m dupa linia de start; latimea pistei in dreptul liniei de start va trebui mentinuta pana la si in primul viraj care va avea o raza maxima de 25 m si o schimbare de directie de minim 45 de grade
Sosire: linia de sosire trebuie astfel amplasata incat sa nu se poata intra direct in paddock.
In CN-Rallycross suprafata traseului destinat concursurilor de Rallycross poate fi asfalt, beton sau macadam.
7. Organizarea concursului
7.1 Sistemul de antrenamente , calificari si finale este descris in Regulamentul Standard pentru concursuri din Campionatul National  de Rallycross.
7.2 In total, numarul maxim de participanti in toate diviziile va fi specificat in Regulamentul particular al fiecarui concurs.
7.3 Orice sesiune de antrenament care are loc in ziua de dinaintea concursului pe acelasi circuit trebuie sa fie mentionata in Regulamentul Particular si supusa acelorasi reguli de securitate, etc.
7.4 Latimea grilei de start trebuie sa se supuna cu desenul Nr. 1 si trebuie sa permita alinierea a trei-cinci masini pe un rand pe aceeasi suprafata.
7.5 Organizatorul trebuie sa asigure puncte de observare pentru intreg circuitul pentru ca accidentele cauzate in mod intentionat sa nu fie in avantajul vinovatului.
7.6 Fanioanele trebuie sa fie conforme cu Anexa H a CSI.
7.7 Numarul de concurs
Numerele de concurs vor fi intre 601 si 699 in functie de numarul de puncte acumulate in anul precedent.
8. Clasamentul campionatului
8.1. Participanti
In CN-Rallycross pentru grupa H, daca sunt mai putin de 4 participanti intr-o clasa la un concurs se atribuie jumatate de punctaj .
8.2. Punctele
Clasamentul pilotilor in finale va fi stabilit dupa cum urmeaza:
- in primul rand, pilotilor care au efectuat numarul de ture prevazute, in ordinea in care trec linia de sosire
- in al doilea rand, pilotii care nu au efectuat numarul de ture prevazute, in ordinea numarului de ture efectuate
- in al treilea rand, pilotii exclusi din finala pentru start anticipat, sunt clasati individual, conform ordinii de start
- in al patrulea rand, pilotii care nu au luat startul, sunt clasati individual, conform ordinii de start.
Doar pilotii clasificati ca 16 cei mai buni (in fiecare divizie) vor obtine puncte in campionat. Daca un pilot care a obtinut puncte in campionat, este exclus de Comisarii Sportivi, acestia hotarasc daca urmatorul clasat urca o pozitie in clasament.
Punctele vor fi atribuite dupa urmatoarea grila:
- locul I : 20
- locul II : 17
- locul III : 15
- locul IV : 13
- locul V : 12
- locul VI : 11, in continuare, pana la locul 16,se scade gradual cate un punct
8.3. La sfarsitul anului, pilotii care au obtinut cele mai multe puncte, vor fi declarati Campion National de Rallycross grupa1, Campion National de Rallycross grupa 1A si Campion National de Rallycross grupa 2. Un pilot nu poate aduna puncte castigate in divizii diferite.
8.4. Festivitatea anuala de premiere
Castigatorii celor trei campionate, trebuie sa fie prezenti la festivitatea anuala de premiere. Daca un pilot nu participa, el poate fi sanctionat de catre FRAS.
In Campionatul de Rallycross ECHIPA este formata din minim 3 si maxim 5 masini. Puncteaza cele mai bune 3 masini inscrise. La constituirea echipei pot participa 2 juniori. Nominalizarea echipei si a clasei la care puncteaza fiecare membru al echipei se va face la inscriere.
REGULAMENTE STANDARD

PROGRAM
ORGANIZARE
1.1 Clubul organizator va organiza un concurs in Campionatul National de Rallycross in conformitate cu CSI, regulamentele FRAS pentru Rallycross, prescriptiile generale FRAS pentru Campionatul National de Rallycross, si prezentul regulament si regulamentele particulare ale competitiilor
1.2 Comitetul de organizare
( numele membrilor)
(adresa si numar de telefon a Secretariatului)
1.3 Oficiali:-3 comisari sportivi
- Observator FRAS
-Delegat tehnic FRAS
-Director sportiv
-Secretar sef
-Cronometror sef
-Responsabilul cu securitatea
-Medicul sef
-Responsabil relatii cu concurentii
-Ofiter de presa
-judecatori: - linia de start
- start anticipat
- sosire
1.4 Panou de afisaj

III. CONDITII GENERALE
2. Generalitati
2.1 Acest concurs conteaza pentru Campionatul National de Rally Cross

3. Descrierea circuitului
- locul
-telefon
- lungime
- latime la start
- latime maxima
- latime minima
-compozitie(macadam%, pietris%)
-locatie(cum se ajunge la circuit)
Grupa H
In fiecare divizie se constituie urmatoarele clase:
- clasa 1 : masini cu cilindreea pana la 1400 cmc
- clasa 2 : masini cu cilindreea cuprinsa intre 1401-1600 cmc
- clasa 3 : masini cu cilindreea cuprinsa intre 1601-2000 cmc.
-clasa 4 : masini cu tractiune integrala sau cu turbo cu o cilindree mai mare de 2000 cmc.
Clasa JUNIORI : (3 masini minim)
(cu acordul notarial al parintilor sau tutorelui legal)
Varsta : 10 ani – 14 ani JUNIORI 2
Varsta : 14 ani – 18 ani JUNIORI 3
Autoturism: cilindree maxima 1400 cmc
Un junior care a implinit varsta de 16 ani si a participat in anul competitional precedent la cel putin jumatate din concursurile organizate , poate debuta la seniori la propunerea Comisiei Nationale de Rallycross cu acordul Consiliului Federal. Comisia Nationala de Rallycross poate propune ca un junior care a implinit varsta de 15 ani sa poate debuta la seniori daca in anul competitional precedent a avut rezultate de exceptie sau a fost declarat CAMPION NATIONAL LA JUNIORI. Comisia Nationala  de Rallycross poate propune ca un junior care a implinit varsta de 18 ani sa concureze in anul competitional urmator implinirii varstei tot la juniori daca rezultatele obtinute anterior nu satisfac exigentele unei clase de seniori .
Clasa Femina
4.2 Fiecare masina trebuie insotita de un Pasaport Tehnic FRAS. Acesta se obtine de catre fiecare concurent de la FRAS, care il autentifica. Pasaportul Tehnic trebuie prezentat la verificarile tehnice la fiecare concurs.
5.Concurenti admisi
Orice persoana care detine Licenta Internationala de Concurent si/sau Licenta de Pilot eliberata de catre FRAS, valabile pentru concurs, este admisa.
6.Inscrieri-Validari
6.1 Orice persoana care doreste sa participle la concurs trebuie sa trimita inainte la Secretariat (data si locul) cererea de inscriere completata.
6.2 Nici o modificare a cererii de inscriere nu e permisa, odata aceasta inregistrata, cu exceptia celor prevazute de Regulamente. Oricum, concurentul poate inlocui masina declarata in cererea de inscriere cu alta din aceeasi Divizie, pana la Verificarea tehnica.
6.3 In CN-Rallycross pot concura mai multi piloti pe o masina , la clase de cilindree diferite , superioare celei in care se incadreaza masina ; un pilot poate concura la mai multe clase in acelasi concurs , cu conditia ca masina de concurs sa nu fie de capacitate mai mare decat clasa la care se inscrie . Pilotul care concureaza la mai multe clase trebuie sa faca antrenamentele cronometrate pentru fiecare clasa la care participa  cu obligatia sa participe la clasa lui si apoi daca doreste sa se inscrie la o clasa superioara
Sportivul inscris la doua clase si care face parte din cadrul unei echipe va trebui sa declare la inceputul concursului clasa care va puncta pentru echipa.
6.4 Numarul maxim de concurenti va fi publicat in Regulamentul Particular. Numarul maxim de participanti in cursa de promovare va fi 20.
6.5 Prin semnarea cererii de inscriere concurentul si toti membrii echipei sale sunt de acord cu prevederile C.S.I. si prescriptiile prezentului regulament.
6.6 Echipe. O echipa este costituita din minim 3 piloti si 3 masini, maxim 5 piloti si 5 masini, punctarea in clasament o face doar primele 3 rezultate cele mai bune.
7. Taxe de inscriere
7.1 Taxele maxime de inscriere sunt:
Taxa inscriere        100  lei/concurent
Taxa inscrieri           50  lei/echipa
Taxa inscriere         100  lei/junior/femei
Taxa de inscriere este achitata la verificarile administrative.


7.2 Cererea de inscriere nu va fi luata in seama daca nu e insotita de taxa de inscriere sau de un angajament emis de FRAS. Nici o masina nu va fi admisa la start daca taxele de inscriere nu au fost platite integral.
7.3 Taxe suplimentare trebuie platite de un concurent care refuza publicitatea organizatorului.
7.4 Taxele de inscriere se returneaza:
-  75 %, concurenţilor a căror înscriere nu a fost validată;
- 100 %, în cazul anulării competiţiei;
- 50 %, echipajelor/concurenţilor care din motive de forţă majoră, atestate/certificate de către FRAS, sunt în imposibilitate de a lua startul.

8. Asigurare
8.1. Organizatorul nu are nici o obligaţie faţă de competitori pentru daune produse lor sau automobilelor de competiţie.
8.2. Prin semnarea cererii de înscriere, concurentii scutesc pe oficiali, arbitri şi organizator sau reprezentanţii acestora şi pe fiecare dintre ei în parte, de orice responsabilitate în legătură cu acţiunile, taxele, cheltuielile, revendicările şi reclamaţiile referitoare la răniri mortale sau altele, provenite sau rezultate prin înscrierea sau participarea acestora la competiţie.

9. Amendamente-interpretari
9.1 In acord cu art.66 din CSI nici o modificare nu trebuie adusa acestor regulamente dupa incepereea inscrierilor, decat cu acordul tuturor concurentilor deja inscrisi, sau prin decizia CCS din motive de forta majora sau securitate.
9.2 Orice informatie va fi anuntata concurentilor prin buletine datate si numerotate care vor face parte integranta din prezentul regulament. Toate buletinele vor fi semnate de CCS si afisate la Panoul Oficial.
9.3 Comisarii sportivi au autoritatea absoluta sa ia o decizie cu privire la cazurile neprevazute de acest regulament.

IV VERIFICARI
10. Verificari administrative
10.1 Doar pilotii trebuie sa se prezinte la verificarile administrative care se vor face la secretariatul competitiei (locul).
10.2 Verificarea consta in inspectia documentelor, licentei, etc.
10.3 Daca CCS nu da o derogare in acest sens, acei concurenti si piloti care nu se prezinta la verificarile administrative nu sunt autorizati sa ia parte la antrenamente si la curse.
11. Verificari tehnice
11.1 Orice masina inscrisa in concurs trebuie prezentata de catre pilot sau o persoana care il reprezinta, la verificarea tehnica, (se precizeaza locul si ora) Oricarei masini care intarzie, ii poate fi refuzata permisiunea de a lua startul.
Organizatorul poate prevedea o perioada speciala pentru verificari tehnice pentru concurentii care au intarziat si poate aplica penalitati financiare care trebuie specificate in art.17.
11.2 Orice masina care nu corespunde Regulamentelor de Securitate FIA (anexele J si M) nu este acceptata la start.
Orice masina care se prezinta la start, la inceputul concursului, cu elemente de caroserie lipsa sau gemuri laterale sparte, parbriz lipsa sau spart in zona pilotului nu este acceptata la start .
11.3 Două panouri pe portierele din faţă măsurând 67 cm. Lungime şi 17 cm. Înălţime incluzând un cm alb de jur împrejur. Fiecare din aceste panouri va conţine un spaţiu de 15X15 cm. pentru numărul de competiţii care va fi întotdeauna în faţa panoului. Când numărul de competiţie este mai mare de 99 spaţiul pentru numărul de competiţii trebuie să fie mărit. Numerele vor fi galben fluorescent (PMS 803) cu o înălţime de 14 cm. cu o grosime de 2 cm pe un fundal negru mat. Suprafaţa rămasă din panou este rezervată pentru uzul organizatorului.
Fiecare panou va fi plasat orizontal la marginea fiecărei portiere faţă, cu numărul în faţă. Partea de sus a panoului trebuie să fie plasat intre 7 şi 10 cm sub limita de jos a geamului.
Niciun alt semn, altul decât culoarea automobilului, nu va fi aplicat la mai puţin de 10 cm faţă de panou.

4

Panou de 15 x 49 cm
pentru
ORGANIZATOR

 

 

Două numere pe fiecare parte pe geamurile din spate cu o înălţime de 25 cm şi o grosime de 25 mm de culoare orange fluorescent (PMS 804). Aceste numere vor fi plasate în partea de sus a geamurilor din spate laterale în apropierea numelui pilotului


444

*  Constantinescu Cornel

 

 

11.5 Verificari tehnice suplimentare pot fi facute oricand pe durata concursului.
11.6 Fisa de omologare trebuie prezentata Comisiei Tehnice.
11.7 Echipamentul pilotilor (combinezon, casca, manusi etc.) trebuie prezentat in momentul verificarii tehnice in acelasi timp cu masina.
V. DERULAREA CONCURSULUI
12. Securitatea
Fiecare pilot trebuie:
a) Sa poarte o casca conforma cu una din normele aprobate de FIA;
b) Sa poarte un combinezon dintr-o piesa, ignifugat, strans la incheieturile mainilor si la glezne si omologat conform criteriilor FIA, de asemenea sosete, haine de dedesubt si o cagula din lana sau ignifugate;
c) Sa poarte incaltaminte si manusi din piele ignifugate fara gauri;
d) Sa poarte o visiera (cozoroc) sau ochelari in cazul in care este practicata o deschizatura in parbriz;
e) Sa fie corect mentinut in scaun de centura de siguranta;
f) Sa pastreze inchis geamul de pe partea sa.

13. Antrenamente si sedinte cu pilotii
13.1 Antrenamentele libere si antrenamentele oficiale cronometrate sunt obligatorii. Pentru sesiunea de antrenamente libere, pre-grila va fi organizata in 3 intervale , unul pentru fiecare divizie. Daca un interval cuprinde suficiente masini, va putea fi dat startul pentru pentru aceasta grupa. Aceasta procedura va trebui urmata pana la sfarsit.
In ficare divizie, sesiunea de antrenamente oficiale cronometrate va fi organizata pe 3 ture, dar numai a doua si a treia tura vor conta: va fi notat timpul cel mai bun realizat intr-una din acestea doua. Fiecare pilot va trebui sa parcurga cel putin un tur in timpul antrenamentelor. Daca nu, va putea sa ia startul in prima Mansa de calificari numai cu autorizarea Comisarilor Sportivi. Masinile din divizii diferite vor alerga separat.
13.2 Sedinta cu Pilotii trebuie sa aiba loc intre sesiunea de antrenamente libere si sesiunea de antrenamente oficiale cronometrate. Toti Pilotii masinilor admise in concurs trebuie sa participe la sedinta pe intreaga durata a acesteia.

14. Calificari
14.1 Masinile apartinand diferitelor clase vor alerga separat. Vor fi trei manse de calificari cu 5 masini pe o linie in fiecare mansa.(vezi desenul 1).
- prima mansa dupa timpii obtinuti in antrenamentele oficiale cronometrate;
- a doua mansa dupa clasamentul primei manse;
- a treia mansa dupa  clasamentul primei si celei de a doua manse impreuna.
Toti concurentii mansei urmatoare trebuie sa fie prezenti in zona de pre-grila, in timp ce grila curenta este asamblata, pentru a permite organizatorului sa aduca inainte cati concurenti sunt necesari pentru a completa mansa curenta.
Grila de start a fiecarei manse trebuie organizata pe aceleasi baze: incepand cu cei mai lenti conform timpilor realizati, fiecare mansa cu cel putin 5 masini, exceptie facand ultimele doua manse.
Numarul ramas se imparte in doua si grila de start se va stabili dupa cum urmeaza:
- daca raman 10 masini:

- inainte de ultima mansa: 2-4-6-8-10
-ultima mansa: 1-3-5-7-9
- daca raman 9 masini:

- inainte de ultima mansa: 2-4-6-8-9
-ultima mansa: 1-3-5-7
- daca raman 8 masini:

- inainte de ultima mansa: 2-4-6-8
-ultima mansa: 1-3-5-7
- daca raman 7 masini:

- inainte de ultima mansa: 2-4-6-7
-ultima mansa: 1-3-5
- daca raman 6 masini:

- inainte de ultima mansa: 2-4-6
-ultima mansa: 1-3-5
Daca un pilot nu se prezinta pe grila de start in ultimele doua manse, locul lui va ramane liber si nu va putea fi ocupat de alt pilot.
14.2 Reguli comune
Toate mansele de calificare vor fi cronometrate si pilotul cel mai rapid al fiecarei manse va primi 1 punct, al doilea 2 puncte s.a.m.d. Acei piloti care nu au terminat o mansa vor primi 80 de puncte: pilotii care nu iau startul in mansa vor primi 90 de puncte: pilotii exclusi din mansa vor primi 95 de puncte.
Numai pilotii care au efectuat doua manse si au punctat de doua ori cel putin, vor fi admisi in Finale.
O mansa in care pilotul a abandonat , a fost exclus sau nu a luat startul nu este considerata mansa efectuata. Daca un pilot se afla de doua ori in acest caz nu se califica in finala .

15. Finale
15.1 Vor fi maximum 3 Finale, pentru un total de 16 piloti calificati. Cei mai buni 5 piloti, avand numarul cel mai mic de puncte din doua manse de calificari, intra in finala A; urmatorii, clasati pe locurile 6 pana la 10, intra in finala B; de la locul 11 la 16 intra in finala C. Castigatorul finalei C intra in finala B si castigatorul finalei B intra in finala A, amandoi pe ultimul loc din grila. Grilele din finale se compun din 6 masini pe 3 randuri. Pilotul cel mai bine clasat in calificari va alege pole position, al doilea va fi pe acelasi rand. Celelalte randuri vor fi decalate. Daca sunt mai putin de 14 piloti calificati vor fi doar Finalele A si B; daca sunt mai putin de 9 piloti calificati va fi doar Finala A in care vor participa doar primii 6 piloti; restul pilotilor vor primii punctele corespunzatoare locurilor 7-9.
15.2 Reguli comune
15.2.1 Atunci cand doi piloti totalizeaza acelasi numar de puncte pentru intrarea in Finale punctele obtinute in timpul mansei care nu a fost adunata este decisiv. Daca nu se pot departaja timpul cel mai mic din oricare mansa este decisiv.
In cazul in care , datorita numarului mic de participanti ,la un concurs  se hotaraste ca se alearga doar doua manse de calificare, cand doi piloti totalizeaza acelasi numar de puncte , timpul din antrenamentele cronometrate este decisiv pentru calificarea in finala.
15.2.2 Daca un pilot nu se prezinta pe grila de start in Finala, locul lui va ramane liber si nu va putea fi ocupat de alt pilot.
EXEMPLU :
Consideram ca avem inscrisi 17 concurenti la o clasa (1600 cmc)
1. ANTRENAMENTE CRONOMETRATE
Fiecare din cei 17 concurenti alearga cate 3 ture ; prima este libera , urmatoarele doua sunt cronometrate si se retine cel mai bun timp din ultimele doua. Pe baza timpului astfel obtinut se accede in MANSA 1 DE CALIFICARI
2. MANSA 1 DE CALIFICARI (CRONOMETRATA)
Se completeaza primele grile cu 5 concurenti . Avem 2 grile formate din 5 concurenti ( 2 x 5 = 10 ) . Din totalul de 17 raman 17 – 10 = 7 concurenti . Conform art. 14.1 aranjarea in grila va fi urmatoarea (in functie de timpii de la antrenamente):
Grila 1 - 13  14  15  16  17

Grila 2 - 8  9  10  11  12

Grila 3 - 2  4  6  7

Grila 4 - 1  3  5
1, 2, 3,….17 reprezinta pozitiile in clasamentul general la clasa respectiva , in functie de timpul obtinut si punctele acordate .
3. MANSA 2 DE CALIFICARI (CRONOMETRATA)
In functie de timpii obtinuti dupa MANSA 1 DE CALIFICARI se intocmeste un clasament general si pozitiile din Grila 1,2,3,4 vor fi ocupate de alti concurenti .
In functie de timpul obtinut se acorda pentru locul 1 – 1p, locul 2 – 2p, …. Locul 17 – 17p, abandon 80p, cei care nu iau startul 90p, cei exclusi 95p .
4. MANSA 3 DE CALIFICARI (CRONOMETRATA)
Se aduna rezultatele (punctele) din MANSA1 si MANSA 2, se intocmeste clasamentul general si pozitiile din Grila 1,2,3,4 vor fi ocupate de alti concurenti. In functie de rezultatul obtinut se acorda pentru locul 1 – 1p, locul 2 – 2p, …. Locul 17 – 17p, abandon 80p, cei care nu iau startul 90p, cei exclusi 95p.
La sfarsitul MANSEI 3 DE CALIFICARI se intocmeste clasamentul general in functie de CELE MAI BUNE DOUA REZULTATE ( puncte ) DIN CELE 3 MANSE . Pentru FINALE raman doar PRIMII 16 CLASATI . Acestia vor fi impartiti astfel :

5. FINALA A
Primii 5 clasati
6. FINALA B
Urmatorii 5 clasati
7. FINALA C
Ultimii 6 clasati
Se alearga FINALA C , iar castigatorul alearga in FINALA B. Castigatorul din FINALA B intra in FINALA A .
16.Generalitati
16.1Este considerat participant orice pilot care a trecut de verificarea tehnica si a trecut linia de start in antrenamente prin mijloace proprii masinii.
16.2 a) Daca semnalul de oprire de cursa (steag rosu) a fost aratat pentru orice motiv inainte ca masina care conduce sa fi parcurs toate turele, CCS poate hotara reluarea cursei cu un nou start.
b) Daca este necesar sa se opreasca cursa in caz de urgenta pe motive de securitate sau din cauza unui start fals (anticipat), aceasta se va face aratand fanionul rosu de catre toti comisarii de traseu . Aceasta inseamna ca pilotii trebuie sa incetineasca imediat si sa urmeze indicatiile arbitrilor.
c) CCS va decide care masini sunt autorizate sa reia startul dupa urmatoarele reguli:
In timpul startului, daca un pilot cauzeaza deliberat un nou start, prin jenare sau blocare, pilotul implicat poate fi exclus sau va lua startul din ultima pozitie. Ceilalti vor fi incadrati pe grila conform ultimei treceri prin SOSIRE.
Daca oprirea cursei se petrece dupa ce s-au efectuat jumatate plus unu de tururi complete nu se mai da restart. Clasarea pilotilor va fi conform ultimei treceri prin sosire iar pilotii vinovati de oprirea cursei (producerea unui eveniment) vor fi clasati pe ultimile pozitii.
Daca oprirea cursei se petrece fara a fi efectuate jumatate plus unu de tururi complete, restartul se va da pentru numarul de tururi ramase neefectuate. In acest caz grila de start va fi conform ultimei treceri prin sosire iar pilotii vinovati vor fi clasati pe ultimile pozitii.
16.3 Start
Startul se va lua cand se stinge lumina rosie a semaforului sau la minutul implinit, in functie de sistemul de cronometrare folosit. Se vor folosi fotocelule  pentru fiecare linie de start si trebuie sa fie 12 cm +- 2 cm intre linia sistemului electronic si masina.Timpul va fi inregistrat electronic, la sutimi de secunda. Startul va fi dat numi dupa punerea in functiune a sistemului care detecteaza un start anticipat.
16.4 Start fals (anticipat)
Este start anticipat atunci cand masina paraseste locul de start inainte ca lumina rosie sa se stinga, aceasta va fi indicat de o lumina galbena intermitenta sau ca minutul de start sa fie implinit.
Sistemul de detectare a startului anticipat, care obligatoriu va fi pornit inaintea procedurii de start, va fi dublat de control video.
Pentru fiecare linie a grilei vor fi numiti judecatori de start pentru a determina startul anticipat. Cand este detectat un start anticipat lumina de start va fi blocata automat de catre celula si va aparea o lumina galbena intermitenta sau ceasul de start se va opri indicand minutul de start, timp de 6 sec. Pilotii vinovati vor fi sanctionati si se va relua procedura de start. Daca un pilot se face vinovat de un al doilea start anticipat, acesta nu va mai lua startul. Intr-o Finala el va fi clasificat ultimul in aceasta Finala, inaintea celor care nu au luat startul in aceasta Finala.
CCS va putea folosi orice mijloc video sau electronic pentru a lua o decizie. CCS poate schimba o decizie a judecatorilor de fapte.
16.5 Accidente
Daca doua sau mai multe masini implicate intr-un acelasi accident nu pot continua cursa, clasarea lor, una in raport cu cealalta, va fi stabilita dupa ordinea ultimei treceri a liniei de start sau, daca este vorba despre prima tura, dupa pozitia lor pe grila de start.
16.6 Semnalizarea cu fanioane
Semnalizarea cu fanioane trebuie sa fie in conformitate cu Anexa H a CSI, cu urmatoarele exceptii: fanionul galben va fi prezentat la un singur post, imediat inainte de accident /obstacol. Dupa prezentarea fanionului, pilotii nu vor putea efectua depasiri inainte de a fi trecut in intregime de zona incidentului pentru care fanionul este prezentat, si nu se va prezenta fanionul verde in aceasta situatie.Fanionul rosu, fanionul alb-negru si fanionul negru: decizia de a prezenta aceste fanioane este luata de catre Directorul Sportiv. Fanionul negru trebuie prezentat impreuna cu un panou fluorescent de 80x60 cm, pe care scrie „fanion negru” si numarul de concurs. Daca fanionul negru este prezentat in calificari, pilotul trebuie sa mearga imediat la boxe; in Finala, trebuie sa mearga in parcul inchis sau in alt loc specificat in Regulamentul Particular. Motivul pentru care s-a luat decizia folosirii fanionului negru trebuie comunicat pilotului in scris de catre Directorul Sportiv.
17. Penalizari
Lista de exemple de mai jos nu este exclusiva. Comisarii Sportivi au autoritate deplina in ceea ce priveste penalitatile impuse.
INFRACTIUNE – PENALITATE

01  Participare a unei masini neadmise in virtutea Art.4 al Regulamentului:       start refuzat
02  Absenta licentei valabile: start refuzat
03  Neplata taxelor de participare: start refuzat
04  Neprezentarea fisei de omologare sau a altor fise la cererea Comisarilor Sportivi:
start refuzat
05  Vehicule care nu se conformeaza masurilor de securitate ale FIA si masurilor Regulamentului                                                                                                                                                                            Particular : start refuzat
06  Prezentarea cu intarziere pe grila de start a mansei, daca Directorul Sportiv estimeaza ca aceasta                   perturba derularea concursului : Excludere din mansa
07  Absenta sigiliilor de identificare aplicate de comisarii tehnici: Excludere din concurs
08  Deplasarea marcajelor pistei sau conducerea in afara circuitului pentru a castiga timp:
Excludere din mansa
09  Starturi anticipate repetate (doua) :
- intr-o mansa: Excludere din acea mansa
- intr-o finala: Clasare pe ultimul loc in acea finala  
10  Nerespectarea indicatiilor fanioanelor de semnalizare: Decizia Comisarilor Sportivi
11  Neconformitatea masurilor de securitate a pilotului cu specificatiile FIA si ale Regulamentului      constatate in timpul derularii concursului: Excludere din concurs
12   Falsificarea sau tentativa de falsificare a sigiliilor de identificare : Excludere din concurs
13  Infractiune in parc inchis : Excludere din concurs
14  Prezentarea cu intarziere la verificarile tehnice:  6 EURO / minut
15   Pilotaj nesportiv , daca prin aceasta se creeaza un inconvenient altor piloti participanti in mansa sau        finala : Clasare pe ultimul loc in acea mansa sau finala .
16  Loviturile care conduc la schimbarea directiei de mers chiar daca sunt '' lateral cu lateral '' , loviturile din spate sau alte lovituri confirmate de arbitrii . Clasare pe ultimul loc in acea mansa sau   finala sau excluderea din mansa , in functie de gravitatea faptei
In plus, Comisarii Sportivi, personal sau la propunerea Directorului Sportiv, vor putea sa ia o decizie pentru orice situatie neprevazuta de Regulament si sa aplice penalizari conforme cu prevederile regulamentelor FRAS.
PARC INCHIS-
18. Parc inchis
Masinile tuturor finalistilor trebuie conduse in parc inchis de catre piloti imediat dupa terminarea competitiei. Masinile vor ramane in parc inchis cel putin 30 minute dupa publicarea rezultatelor provizorii si pana la autorizarea de iesire data de catre Comisarii Sportivi. In aceasta zona este interzisa efectuarea oricaror reparatii ale masinii sau realimentarea cu combustibil. Orice incalcare a regimului de parc inchis va atrage excluderea din concurs.
REZULTATE-
19. Rezultate
Rezultatele fiecarei manse vor fi comunicate concurentilor imediat ce toate rezultatele au fost primite. Grila finala va fi afisata inainte de startul in Finala.
Toate rezultatele vor fi afisate pe panoul de afisaj si la secretariat.
Rezultatele finale vor fi stabilite dupa punctele obtinute de catre fiecare pilot in Finale, cu exceptia cazului in care nu se desfasoara Finala B, caz in care clasamentul va fi bazat pe pozitiile la iesirea din manse. Rezultatele vor fi afisate la ... ora ... in ... .
20. Contestatii-apeluri
20.1 Orice protest, este înaintat, în scris, Directorului Sportiv însoţit de taxa respectivă. Protestele verbale, colective, sau cele depuse fără achitarea taxei, nu se iau in considerare. Orice reclamatie trebuie sa fie facuta in scris si remisa Directorului Sportiv sau, in absenta acestuia, unui Comisar Sportiv, insotita de o suma de 50 EURO.
Daca reclamatia face necesara demontarea sau remontarea diverselor piese ale unei masini, reclamantul trebuie sa depuna o cautiune de 150 EURO. În protestele legate de neconformitatea tehnică a unui automobil va fi precizată clar şi fără echivoc, piesa contestată. Aceste proteste trebuie depuse înainte de verificarea tehnică finală
20.2 Dreptul de a protesta îl are numai pilotul înscris în competiţie sau reprezentantul acestuia înregistrat în acest scop la FRAS, pe cererea de licenţă. Totusi, oficialii pot actiona oricand din oficiu, chiar in cazul in care nu sunt sesizati de o reclamatie (art. 171 din CSI).
În cazul în care un protest necesită demontare şi re-asamblare a unei părţi bine definite dintr-o masina (motor, transmisie, direcţie, sistemul de frânare, instalatii electrice, caroserie, etc), solicitantul trebuie să plătească o taxă suplimentară de depozit pentru fiecare parte. sumele aplicabile vor fi specificate în regulamentul particular al competitiei.
In eventualitatea unui protest care necesită demontarea automobilului, Comisarii Sportivi vor stabili cautiunea pe baza pretului de catalog (al reprezentantei marcii respective) corespunzator pieselor care nu mai pot fi recuperate, iar pentru manopera se va adauga 10% din totalul reperelor demontate.
Manoperele de demontare–montare vor fi efectuate de mecanicii automobilului controlat. Dacă protestul se dovedeşte neintemeiat, cautiunea va fi preluată în totalitate de cel impotriva caruia a fost depus protestul. Nici una din parti nu are dreptul de a solicita celeilalte posibilele diferente dintre costul estimat de Comisarii Sportivi si costul efectiv de aducere a automobilului in stare initiala.
Pentru automobilele verificate din oficiu, din ordinul  conducerii cursei sau al Comisarilor Tehnici, nu se va putea solicita nici o despagubire sau compensare a costurilor legate direct sau indirect de aceste controale.
In masura in care protestul este intemeiat, taxa si cautiunea depusa se restituie partial sau integral celui care a depus-o, dupa caz. In eventualitatea constatarii unor neconformitati, taxa trece in sarcina echipajului gasit vinovat, care in plus, va fi sanctionat conform regulamentelor in vigoare (excludere, suspendare, depunctare, penalizare in timp sau in bani, alte sanctiuni disciplinare).
In mod similar vor fi sanctionate:
- protestele depuse cu reacredinta;
- orice forma de sustragere de la controlul tehnic;
- orice incercare de a ascunde sau inlocui un reper neconform;
- ruperea unui sigiliu sau stergerea marcajelor in lipsa ordinului expres al unui oficial al cursei;
- discutiile in contradictoriu ale pilotului, mecanicilor sau responsabilului desemnat de acestia, cu oficialii care dispun, efectueaza sau supravegheaza aceste controale;
- orice gest nesportiv intre cel care a depus un protest, o contestatie sau apel si cel care este contestat.   
Protestele împotriva rezultatelor sau clasamentelor vor  fi depuse in maximum 30 minute de la afişarea rezultatelor la panoul oficial de afişaj.
Cheltuielile necesare pentru operaţiune, precum şi cele de transport al maşinii vor fi suportate de către cel ce depune protestul în cazul în care protestul este neîntemeiat, sau de către concurentul împotriva căruia s-a depus protestul în cazul în care este admis.
În cazul în care protestul este neîntemeiat şi, cheltuielile presupuse de protest (verificare, transport, etc) sunt mai mari decât suma din depozit, diferenţa va fi suportat de către reclamant. Dimpotrivă, în cazul în care cheltuielile sunt mai mici, diferenţa se restituie.

Apel
Regulamentul particular trebuie să conţină informaţii cu privire la taxele naţionale de recurs.
- pentru proteste la Comisia de Competiţii  – 400 euro                           
- pentru proteste la Comisia de Disciplină   – 400 euro                           
- pentru apeluri la Comisia de Apel             - 500 euro
Impotriva deciziilor luate de conducerea cursei, cel care se considera nedreptatit poate depune o contestatie la FRAS. Intentia de depunere a contestatiei trebuie adusa la cunostinta Colegiului Comisarilor Sportivi în scris, in maxim o oră de la data difuzării/publicării deciziei contestate. Lipsa acestei notificari sau depunerea acesteia in afara timpului regulamentar - atrage decaderea din dreptul la contestatie sau la apel.
Contestatia trebuie depusa la Secretariatul FRAS in maxim 48 de ore de la data primirii notificării Colegiului Comisarilor Sportivi. Este admisa transmiterea acesteia in termenul precizat si prin fax, mail, etc. însoţit de copia ordinului de plată prin care se probează achitarea taxei aferente, calculata conform reglementarilor in vigoare.
PREMII SI CUPE
21. Premii
Premierea va avea loc la (ora) in (locul).
In CN-Rallycross  premierea este la latitudinea organizatorului. Acesta va specifica toate detaliile legate de premii in Regulamentul particular al concursului. Este obligatoriu sa se acorde cupe/medalii/diplome castigatorilor claselor constituite

ALTE INFORMATII
22. Hoteluri (facultativ)
Rezervarile la hotel vor putea fi facute dirct la (nume hotel, adresa, telefon, fax) (unde un tarif special de ... a fost convenit pentru ... )
Alte hoteluri ...
23. Deplasari (facultativ)
24. Extinctoare
In interiorul paddock-ului, fiecare pilot este responsabil de asigurarea unui extinctor in zona rezervata echipei sale.
25. Protectia mediului
Se cere fiecarui pilot sa asigure o folie de plastic (de 4 x 5 m min.) pentru a fi plasata pe locul rezervat echipei sale pentru interventii asupra masinii, in scopul de preveni orice poluare in caz de scurgeri accidentale etc.
26. Responsabil cu relatiile cu concurentii
Responsabilul cu relatiile cu concurentii va fi recunoscut dupa ... (se va preciza de catre organizator).
El va putea fi gasit la ... ( se va preciza de catre organizator).
27. Autorizare
Prezentul Regulament a fost agreat de catre FRAS si a fost eliberat Permisul de organizare nr…..

 

 

REGLEMENTARI SPECIFICE
RALLYCROSS

1. DEFINITIE SI OMOLOGARE
Cuprinde automobile neomologate FIA sau cu omologare expirata si automobilele omologate FIA care prin modificarile facute nu mai pot fi incadrate in grupele N sau A.
2. GREUTATI
Automobilul va avea greutatea la libera alegere.
3. MODIFICARI SI ADAUGIRI PERMISE
3.1. Generalitati
Piesele mecanice pot face obiectul tuturor operatiilor de prelucrare mecanica, tratament termic si acoperiri chimice, nefiind necesara identificarea originalitatii, exceptând orice piesa utilizata pentru directie sau frânare.
3.2. Motor
Sunt permise orice modificari la motor fara sa se depaseasca , capacitatea cilindrica a clasei respective .
a) Blocul motor si chiulasa (chiulasele) trebuie sa provina fie de la un automobil de serie, fara omologare FIA, fie de la un automobil cu omologare FIA existenta sau expirata.
b) Sistemul de alimentare: este permisa alimentarea cu carburator sau cu injectie de benzina sau motorina.
c) Aprinderea: este la libera alegere.
d) Sistemul de racire: este la libera alegere cu conditia ca radiatorul sa nu depaseasca perimetrul automobilului, sa nu fie situat deasupra nivelului inferior al ramei parbrizului si sa nu fie montat în habitaclu.
e) Sistemul de ungere: este la libera alegere conform art. 255.5.1.14.
3.3. Sistem de evacuare conform art. 252.3.6.
– Modificarea esapamentului incepind cu primul segment si pina la iesire , sunt libere dar iesirea trebuie sa se faca la nivelul extremitatilor caroseriei atit pentru iesire laterala cat si pentru iesire in spate .
4. TRANSMISIA
Este la libera alegere, cu conditia sa fie prevazuta o treapta de mers înapoi la cutia de viteze (conform art. 252.4).
Ambreiajul este la liber.
Interiorul cutiei de viteze este la liber.
Diferentialele autoblocante sunt autorizate.
Sistemele de control al tractiunii pot fi decuplate.
Standurile cu role pentru incalzirea motorului si transmisiei sunt permise.
5. SUSPENSIA
Este la libera alegere.
ROTI SI ANVELOPE
Sunt la libera alegere.

Nu se admit anvelope cu crampon metalic sau artizanale .
7. SISTEMUL DE FRÂNARE
Este obligatoriu ca toate componentele utilizate sa provina de la automobile omologate, cu omologare expirata, din fabricatia de serie sau sa fie construite de constructori specializati. Sistemul de frânare trebuie sa fie conform prevederilor art. 253.4 si 255.5.5.
8. DIRECTIA
Este obligatoriu ca toate componentele utilizate sa provina de la automobile omologate, cu omologare expirata, fabricatia de serie sau sa fie construite de constructori specializati. Este permisa deconectarea sistemului de directie asistata .
9. SASIU - CAROSERIE
Trebuie sa provina din productia unui constructor de automobile;
Trebuie sa fie o caroserie de constructie inchisa;
Portiere: sunt obligatorii minim doua portiere care prin deschiderea lor, sa permita liber si usor accesul la scaune;
Placile de înmatriculare si suportii lor se pot îndeparta .
Capotele vor fi astfel fixate încât sa urmareasca linia generala a caroseriei, nefiind permisa modificarea spatiilor dintre acestea si piesele de caroserie învecinate. Se va mentine întarirea prin chesonare a capotelor cel putin pe conturul acestora.
Toate elementele caroseriei trebuie sa fie bine asamblate, fara grad de libertate si vor acoperi toate partile mecanice, inclusiv cele patru roti ale automobilului.
Este interzis orice dispozitiv aerodinamic transversal, longitudinal sau altfel, rigid sau flexibil, escamotabil sau fix, pivotat sau culisat, interpus între sol si automobil.
Parbriz: Este obligatorie utilizarea unui parbriz omologat, monobloc, din sticla stratificata.
Stergatoare de parbriz: sunt la libera alegere, cu respectarea prevederilor art. 255.5.7.2.3.
Se permite montarea de scuturi de protectie inferioare , cu conditia ca acestea sa fie efectiv elemente de protectie pentru motor, radiator, suspensie, cutie de viteze, rezervor, transmisie, esapament.
Sunt interzise intaririle mascate ale caroseriei , cu tevi de diferite profile , in partea frontala , laterala sau spate .
Pe fiecare capota se vor monta cel putin doua fixari de securitate suplimentare. Zavorarea originala va fi facuta inoperanta sau va fi suprimata . (obligatoriu capota fata , facultativ capota spate )
Este obligatorie mentinerea barilor de protectie originale sau care provin de la automobile de serie .
Vizibilitatea spre spate trebuie asigurata cu doua oglinzi retrovizoare exterioare (una pe partea stanga si una pe partea dreapta).oglinda retrovizoare interioara este facultativa.
Automobilele vor fi echipate in fata si spate cu ocheti de remorcare ochetul va fi usor vizibil si va fi vopsit in galben, rosu sau portocaliu .
10. HABITACLU
In interiorul habitaclului se permite numai instalarea echipamentului de securitate. Orice alt obiect trebuie fixat si asigurat corespunzator. Ornamentele, tapiteria interioara, izolatia antifonica, covoarele, etc. pot fi indepartate.
11. SISTEMUL ELECTRIC
Bateria de acumulatori trebuie fixata ferm iar daca se afla in habitaclu acoperita intr-o carcasa metalica etansa. Farurile si semnalizatoarele pot fi indepartate dar locasurile acestora se vor acoperii pastrand linia originala a caroseriei.
Fiecare vehicul va fi echipat cu doua lumini de stop rosii, cu o suprafata minima de 60 cm2 si becuri de minim 21 W, plasate simetric si vizibile din spate plus o lampa rosie suplimentara amplasata pe luneta spate sau pe eleron .
Obligatoriu o lampa tip ceta aprinsa permanent in timpul concursului, montata central cat mai sus pt a fi cat mai vizibila.
12. REZERVORUL DE COMBUSTIBIL
Acesta trebuie fixat ferm si protejat impotriva deteriorarii mecanice sau a incendiului.
In cazul in care rezervorul de carburant este instalat in portbagaj si scaunele spate sunt scoase, un perete despartitor rezistent la foc si etans la flacari trebuie sa separe habitaclul de spatiul in care se afla rezervorul .
Rezervorul trebuie sa aiba un sistem de ventilatie in exteriorul habitaclului .
13. Carburant, alimentare

Alimentarea cu combustibil se face numai in zonele permise de organizator, din canistre metalice, cu motorul oprit.
14. Centuri de siguranta
Sunt permise numai centuri de siguranta in minim trei puncte, montate conform standardelor FIA. Acestea nu pot fi fixate de scaune sau suportii acestora.

15. Scaune si suporti
Pot fi utilizate numai scaune fabricate de un producator autorizat.
Fixarea acestora se face in minim 4 puncte, cu suruburi de minim M8.
16. Sisteme de stingere a incendiilor
Un stingator manual, avand perioada de valabilitate neexpirata este obligatoriu .Acesta trebuie fixat ferm in habitaclu astfel incat sa poata fi actionat de catre pilotul asezat normal in scaun si legat cu centura de securitate.
17. Parbrize, geamuri
Parbrizul poate fi numai din sticla stratificata de securitate.
Geamurile laterale si spate pot fi numai din sticla securizata sau plastic. Grosimea minima pentru cele de plastic este de 5 mm.
Se permite montarea unui rezervor suplimentar pentru spalarea parbrizului.
18. Structura de securitate (roll-bar)
Aceasta se confectioneaza si se monteaza conform normelor FIA si se autorizeaza de FRAS.

19. Intrerupatorul general
Acesta trebuie sa intrerupa toate circuitele si trebuie sa poata fi manevrat si din interior si din exterior. Comanda exterioara va fi montata la baza stalpului parbrizului si va fi marcat cu un fulger rosu intr-un triunghi albastru cu marginea alba cu baza de cel putin 12 cm .
20. Bavete ( Aparatori de noroi )
Sunt obligatorii . Forma lor trebuie sa respecte linia arcelor de aripa.
Acestea trebuie sa acopere in intregime planul exterior al rotii si intreaga lor latime , iar inaltimea maxima de la sol sa fie de 5 cm .
21. Dispozitii finale
Situatiile neprecizate in aceste reglementari se supun deciziei Comisiei tehnice a organizatorului.

 

 

 

 

ARANJARE MASINI IN GRILA DE START

 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aranjare in grila:
MANSA

1

 

2

 

 

 

3

 

4

 

 

 

5

 

6

Aranjare in grila:
FINALA

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

Aranjare in grila:
restart /mansa sau finala.

SUS

.